Už v roku 2006 plánuje Skype dosiahnuť tržby 200 miliónov dolárov. Aby sa mu to podarilo, bude sa musieť o zákazníkov pobiť v tvrdom konkurenčnom boji. Jeho hlavným nepriateľom je ďalší priekopník internetovej telefónie americký podnik Vonage Holdings. Pôsobí v USA, Kanade a vo Veľkej Británii, no plánuje ďalšiu expanziu. Dva a pol roka po založení podnik získal platiaceho zákazníka. Osud Skypu vyvolal špekulácie aj o budúcnosti Vonage. Časopis Forbes zaradil podnik do prvej päťky najzaujímavejších akvizičných cieľov na získanie technológie VoIP. Služba internetového telefonovania môže byť vhodnou nadstavbou pre e-mailového klienta, softvéru na posielanie okamžitých správ (instant messaging) alebo internetových vyhľadávačov typu Google a Yahoo!. Spoplatnené hovory na pevnú linku prispejú k zvýšeniu tržieb podnikov.
Zaujímavosti a služby
Zaujímavejšie služby môžu zároveň prilákať nových používateľov a podporiť rast príjmov z reklamy. Niektoré podniky už majú vybudovanú rozsiahlu základňu používateľov, ktorým môžu nové produkty predstaviť. Napríklad komunikačný softvér MSN Messenger od Microsoftu používalo v júli 2005 190 miliónov ľudí. Koncom augusta 2005 softvérový gigant oznámil akvizíciu malého súkromného podniku Teleo zaoberajúceho sa práve technológiou VoIP. Akvizícia má pomôcť Microsoftu pridať do Messengeru funkciu telefonovania do pevných aj mobilných sietí. Hovory z jedného počítača na druhý umožňuje softvér aj v súčasnosti. Podnik testoval produkt obohatený o novú funkcionalitu ešte v roku 2005. Nemá však zatiaľ jasno v otázke spoplatnenia služby.
Prísnejšie pravidlá a vyššie sankcie za nedodržanie GDPR
Na Slovensku vstúpilo GDPR do platnosti 25.5.2018.GDPR je nové nariadenie EP a Rady č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov. Nečakajte a nechajte si vypracovať GDPR od spoločnosti Safedata.sk, ktorá je jednotkou na trhu. GDPR (General Data Protection Regulation) výrazne posilní ochranu osobných údajov v EÚ a na Slovensku. Rozšírila sa aj teritoriálna pôsobnosť, tzn. že sa začala uplatňovať na európske organizácie a aj na organizácie, ktoré nie sú usadené v EÚ, ak ponúkajú služby dotknutým fyzickým osobám v EÚ.
Oznámenie o akvizícii Telea Microsoftom prišlo iba týždeň po tom, ako Google predstavil softvér Google Talk, ktorý umožňuje posielať rýchle správy a telefonovať na vzdialený počítač. Zavedenie telefonovania do bežných komunikačných sietí podnik zvažuje. Novou službou Google iba dobieha rivalov. Napríklad Yahoo! podobný produkt poskytuje už dlhšie a volania na pevnú linku chce zaviesť v „najbližšom období“. Napomôcť k tomu mala aj kúpa výrobcu softvéru na internetové telefonovanie Dialpad Communications v júni 2005.
Otvorené dvere
Vonage, Skype, Microsoft, Yahoo! a Google ani zďaleka nie sú jedinými záujemcami o VoIP biznis. Kábloví operátori na oboch stranách Atlantiku začali ponúkať vlastné verzie internetového telefonovania. Napríklad UPC poskytuje službu vo viacerých západoeurópskych krajinách aj v susednom Maďarsku. UPC zvažuje so spustením VoIP na Slovensku. Podniky káblovej televízie vnímajú internetovú telefóniu ako príležitosť na získanie nových zákazníkov a ďalší rast. VoIP sa stáva súčasťou ich stratégie tkzv. tripple play, teda balíka kombinujúceho vysokorýchlostný prístup do internetu, hlasové služby a on-line zábavu. Budúcnosť môže priniesť oveľa širšiu paletu poskytovateľov telefonických služieb cez internet. Prekážky vstupu na tento trh sú oproti klasickému telefonovaniu minimálne. Netreba budovať infraštruktúru a náklady na poskytovanie služieb sú nižšie. „Ktokoľvek môže okamžite rozbehnúť telefónny podnik na báze VoIP a ponúkaný produkt sa nebude nijako líšiť od Skypu či Vonage“, vysvetlil pre Forbes prezident agentúry Synergy Research Group Jeremy Duke. Potenciálnym záujemcom by mohli byť napríklad mediálne spoločnosti.