Dôležitý trh
Hlavný prínos akvizície vidí Adidas v posilnení pozícií na dôležitom americkom trhu domácom ihrisku odvekého rivala Nike. Reebok totiž získava viac ako polovicu všetkých tržieb v USA. Adidas uskutočňuje v súčasnosti na americkom trhu sotva pätinu svojho globálneho biznisu, hoci v sedemdesiatych rokoch 20. storočia tomuto regiónu kraľoval. Potom však podnik nezvládol produktovú politiku a nepúšťal sa ani do cenových vojen, ktoré rozpútali konkurenti. V časoch, keď Nike či Reebok prichádzali na trh s lacnými modelmi, predával Adidas aj niekoľkonásobne drahšiu športovú obuv. Trhový podiel v USA preto postupne klesal.
Kúpa Reeboku zdvojnásobí tržby Adidasu na americkom trhu na viac ako tri miliardy eur. Nemecký podnik zároveň zvýši podiel na globálnom trhu so športovou obuvou na 28 %. Nike má zhruba o 3 % viac. Reebok by mal Adidasu pomôcť preniknúť medzi dodávateľov oblečenia pre americké národné športy, napríklad americký futbal a basketbal. Adidas získa aj lepšie rokovacie pozície k maloobchodným odberateľom a viac priestoru v regáloch predajcov ako Foot Locker či Sports Experts. Nemecký podnik neočakáva v súvislosti s akvizíciou výraznejšiu záťaž pre vlastné hospodárenie. Samozrejme, že vzniknú reštrukturalizačné náklady. Tie však nebudú výrazné. Veľkou výzvou pre vedenie podniku však bude zostavenie takého produktového portfólia a marketingového plánu, aby sa značky Adidas a Reebok vzájomne dopĺňali a zbytočne si nekonkurovali. Značka Reebok totiž ani po zavŕšení akvizície nezanikne.
Futbalová rivalita
Nemecký koncern chce zvýšiť tlak na amerického rivala nielen akvizíciami, ale aj marketingovými aktivitami. Hlavne v súvislosti s futbalom, kde vidí potenciál vo svetovom šampionáte, ktorý sa uskutočnil v Nemecku. Nike hrá v podnikaní s futbalovým výstrojom zatiaľ druhé husle. Američania však do tohto segmentu vstúpili iba pred desiatimi rokmi a na Adidas sa každoročne doťahujú. Nemci napriek tomu nestrácajú optimizmus. „V roku 2006 chcú s futbalom prekročiť obrat miliardu eur,“ uviedol šéf Adidasu H. Hainer. Podnik aj z toho dôvodu investuje nemalé prostriedky do marketingových aktivít, ktoré sa vyplácajú.
V roku 2002, keď sa uskutočnil futbalový šampionát v Japonsku a Kórejskej republike, zaznamenal Adidas v týchto krajinách tretinový nárast tržieb. Podobne ako štyri roky predtým vo Francúzsku. Odvtedy je táto krajina najväčším európskym trhom podniku. Ambiciózne plány má však v sponzoringu a reklame aj Nike. Napríklad pred futbalovými majstrovstvami sveta investovala do sponzorských zmlúv a reklamy milióny eur. Ide o najrozsiahlejšiu reklamnú kampaň v histórii podniku,“ uviedol pred MS vo futbale šéf Nike pre Nemecko Paolo Righi. Nike míňa stále veľa peňazí.